۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷

عامری:

سدهای خراسان شمالی با هدف تامین آب آشامیدنی با کیفیت مطلوب احداث شده است

سدهای خراسان شمالی با هدف تامین آب آشامیدنی با کیفیت مطلوب احداث شده است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: یکی از اهداف مهم ساخت سدهای استان، تامین آب آشامیدنی مطلوب برای شهرستانهای استان بوده است.

علیرضا عامری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون آب آشامیدنی شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین از منابع زیرزمینی تامین می‌شد اما با توجه به کاهش سطح آب زیرزمینی دشت‌های مهم این استان و کیفیت نامطلوب آب شرب، تامین آب این شهرستانها از منابع سطحی، به عنوان یکی از اهداف مهم ساخت سدهای شیرین‌دره، شیروان و اسفراین بوده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تامین آب شرب مطلوب و با کیفیت، برای مردم استان محقق شده اظهار داشت: طرح آبرسانی به بجنورد از طریق سد شیرین دره با بیش از 50 کیلومتر خط انتقال، تصفیه خانه مدرن آب شرب، ساخت مخازن ذخیره آب با گنجایش بیش از 40 هزار متر مکعب، نصب چهار ایستگاه پمپاژ با ظرفیت انتقال 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب در سال، با اعتباری بالغ بر یک هزار و 250 میلیارد ریال محقق شده است.

عامری افزود: دو طرح آبرسانی به شهرهای شیروان و اسفراین از دو سد شیروان و اسفراین، هر یک به ترتیب با 11 و 16 کیلومتر خط انتقال، تصفیه خانه مجهز آب شرب، در مجموع بیش از 20 هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب و داشتن ظرفیت انتقال سالانه 10 میلیون متر مکعب آب، با اعتبار 374 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین طرح آبرسانی به شهرهای گرمه و جاجرم با 72 کیلومتر خط انتقال و ظرفیت انتقال پنج میلیون متر مکعب آب در سال، هم اکنون مراحل نهایی را طی می کند.

وی افزود: در طرحهای آبرسانی این استان مجموعا بیش از 130 کیلومتر خط انتقال، 45 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب، سه تصفیه خانه بزرگ و چندین ایستگاه پمپاژ قوی ساخته شده است.

کد خبر 2024087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha